cover.png

Om børnehaven

Billum Fribørnehave ligger i forlængelse af Billum Friskole og Billum Frivuggestue. Billum Fribørnehave er en mindre børnehave, som ligger i natur skønne omgivelser. Vi ligger stor vægt på udeliv, krop og bevægelse, sang og musik. Derigennem har vi fokus på læring, trivsel og det samfund vi er en del af.

I Billum Fribørnehave elsker vi at bruge uderummets muligheder, tager på ture til skoven, stranden og ud i det blå, hvor vi låner skolen 2 busser. Vi laver bålmad og bruger køkkenhavens muligheder, til at lave mad med børnene. Vi ser styrken i at kombinere uderummet og inde miljøet højt.

På vores skønne legeplads har vi forskellige miljøer med tarzanbane, klatretårn, rutchebaner, piratskibe, bålpladser, “skoven” og meget mere.

Når de yngste børnehavebørn har brug for en lur, sover de i shelter eller indenfor på en madras.

Vi skaber sammen et trygt børnehavemiljø, hvor vi hjælper hinanden på kryds af SFO’en, Børnehaven og Vuggestuen, så de store og små kender hinanden. I børnehaven bliver det enkelte barn mødt, set og hørt med en smil på læben. Børnehaven er et trygt og rart sted at være.

Åbningstider:

Mandag-torsdag kl. 6:20 - 16:45

Fredag ​​kl. 6:20 - 16:00

Hvis dit barn har brug for andre åbningstider, så kontakt Billum Fribørnehave for en løsning.

Vi har venteliste, men vi håber vi har plads til dit barn, når dit behov opstår. Send en indmeldelse og få plads på ventelisten. Vi opkræver et ventelistegebyr på 500,-

Vi har 2 deltidspladser i børnehaven og 1 deltidsplads i Vuggestuen, så måske kan I til en start kun få en fuldtidsplads. Ønsker i stadig en deltidsplads, vil I blive den tilbudt så snart den er fri.

Udmeldelse eller opsigelse af en fuldtidsplads, skal ske med 1. Måneds varsel.

Læs mere om forældrebetaling under praktisk info.

Lukkedage:

Børnehaven har følgende lukkedage udover almindelige helligdage:

• De 3 hverdage før skærtorsdag i påsken

• Fredag efter Kr. himmelfartsdag

• 5. juni Grundlovsdag

• Juleferien variere fra år til år, men der er altid lukket fra d. 24. december - 31. december. Hold øje med sedlen på opslagstavlen i børnehaven, her fremgår de præcise datoer.

• Sommerferie i uge 29 og 30

• Ugerne 27-28-31-32 er der åbent efter behov.

• Fredag i uge 6 og 41 har vi pædagogisk dag, så der er institutionen lukket.

• Uge 7 og uge 42 er der åbent efter behov.

Der kan forekomme ændringer, disse fremgår af lukkedage/feriesedlen, som hænger på børnehavens opslagstavle.

Arbejdsdage

Vi har 2-4 arbejdsdage årligt i børnehaven, sammen med skolen og vuggestuen. På arbejdsdage laver vi praktiske ting i samfundet som maling og vedligeholdelse af udeområderne, gør hovedrent eller bygger nyt. Det er dage hvor vi hygger os, spiser sammen, griner og hvor stort og små bliver vendt. Det forventes at I deltager i disse dage.

Vil du høre mere?

Ring til Charlotte, vores børnehaveleder, på +45 4241 6852