Indmeldelse

Ønsker du at tilmelde dit barn, så hent og udfyld indmeldelsesblanketten og send retur til info@billumfriskole.dk

Husk, vi har rundvisning den første mandag i måneden kl. 12.30-13.30 tilmelding på info@billumfriskole.dk eller tlf.: 51 88 95 96

Optagelseskriterier

Børn, som har søskende i pasningsordningen eller på friskolen, samt børn fra Billum Sogn, har 1. prioritet.

Vi vil gå langt i forhold til at rumme børn, som opfylder denne prioritet, men vi er også bevidste om, at der kan være børn som kræver et særligt undervisningstilbud, og som derfor har gavn af at modtage et andet tilbud end vores.

Optag af elever på friskolen:

Ved optagelse til skolestart i 0. klasse, sker indskrivning efter rundvisning og samtale mellem 0. klasses lærer + skoleleder og forældre + barnet.

Ved optagelse i løbet af skolegangen, sker indskrivning efter rundvisning og samtale mellem skoleleder og forældre + barnet. Der aftales besøg i klassen i en uges tid, hvorefter det vurderes om eleven og klassen er et godt match. Som skole vurderer vi, hvorvidt vi kan løfte eleven fagligt og socialt. Det skal være godt for den, der kommer til, men det skal ske under hensyntagen til de elever, der går i klasser og på skolen.

Optag af børn i Fribørnehaven og Vuggestuen efter de samme kriterier.