Førskole

Førskolegruppen

Fra april til sommerferien, går de ældste børnehavebørn i førskole. Den “sidste” dag i børnehaven holdes der spark-ud-fest, hvor mellemgruppen gør klar til at sparke de ældste børn ud af lågen og videre over i SFO’en, hvor førskolen hører til.

Formålet med førskolegruppen er, at det skal være et trygt og rart sted, hvor børnene lærer SFO og Billum Friskole at kende på en legende og behagelig måde. Førskolegruppen er med til at styrke børnenes skole parathed, så barnet kan være i tilpas ro og fokus i en skole-lignende lektion.

Målet er at skabe fysiske, æstetiske og psykiske læringsmiljøer, der understøtter børnenes leg, deres engagement, trivsel, livsduelighed, gåpåmod, dannelseskompetencer, læring, udvikling, dannelses- og børnefællesskabet. Samt at bidrage til at udvikle børnene til demokratiske borgere ved at give dem medbestemmelse, medansvar og forståelse for demokratiet i et barneperspektiv.

Målet er at støtte, lede og udfordre børns læring og læreprocesser, så de kan tilegne sig færdigheder og kompetencer og lyst til at lære. Dette gøres gennem spontane oplevelser og leg, samt ved at den voksne skaber og understøtter situationer, der giver børnene mulighed for fornyelse, fordybelse, forankring og stimulering.

Målet er, at alle børn inkluderes i et forpligtende fællesskab og integration i det danske samfund, samt at bridrage til en god og tryg opvækst og god sammenhængende overgang til skole gennem et tæt samarbejde med forældrene.

Katrine Busch-Petersen

Pædagog i børnehave, førskole og SFO

Katrine er uddannet pædagog i 2014 og kommer med en baggrund som skolepædagog. Hun har også tidligere arbejdet i børnehave.

Katrine bor i Sønderis med hendes kæreste og deres søn, hvor de har bygget nyt hus.

Katrine er optaget af at skabe de bedste læringsmiljøer for børnene, hvor der er plads til til at kunne følge deres spor og naturlige motivation.

I hendes fritid elsker hun at være sammen med familien og gå tur med hendes hund.